تاثیر پیشبرد قیمتی بر افزایش میزان فروش محصولات پتروشیمی

عنوان لاتین:
Impact of price promotion on increasing sales rate of petrochemical Products
شاخه علمی:
پایان‌نامه مدیریت
گرایش علمی:
مدیریت اجرایی
قالب اجرا:
پایان‌نامه غیرصنعتی
کارفرما:
پدیدآورنده:
ایمان محدث
استاد راهنما:
محمد رحیم اسفندانی
استاد مشاور:
محسن نظری
دانشگاه:
دانشگاه تهران
مقطع تحصیلی:
پایان‌نامه کارشناسی ارشد
سال دفاع:
۱۳۹۵
کلیدواژه‌ها:
“محصولات پتروشیمی, نرخ فروش, پیشبرد قیمتی “
price promotion, sales rate ,petrochemical Products
چکیده:
"در عصر حاضر که محصولات شرکت ها در برخی از کالا های صنعتی از لحاظ مشخصات کیفی بسیار به هم نزدیک می باشند, تصمیمات یک شرکت درباره قیمت گذاری وانتخاب ابزار مناسب پیشبرد , جهت افزایش فروش و سهم بازار که تحت تاثیر مجموعه ای از عوامل محیطی خارجی مثل (تقاضا, شرایط رقابتی, ماهیت بازار و سایر عوامل محیطی) و عوامل مربوط به محیط داخلی مثل( خط مشی, ترکیب عناصر بازاریابی, اهداف بازاریابی شرکت, هزینه ها و سازمان قیمت گذاری شرکت) قرار می گیرند, بسیار با اهمیت می باشد. این تحقیق به دنبال یافتن انواع پیشبرد های قیمتی جاری در فروش محصولات پتروشیمی و یافتن موثرترین آن ها در افزایش فروش می باشد. بدین منظور با تعدادی از مدیران بازرگانی و روسای بازاریابی و فروش مصاحبه انجام پذیرفت و پیشبردهای قیمتی کاربردی استخراج و سپس از طریق پرسشنامه به جمع آوری نظرات مدیران و کارشناسان فعال در حوزه ی بازاریابی و فروش شرکت های پتروشیمی در باره ی اهمیت و تاثیر هر کدام از آن ها پرداخته شد. نتایج از طرق تحلیل آماری مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اولویت بندی ابزارهای پیشبرد قیمتی و با توجه برداشته شدن کامل محدودیت های نقل و انتقال بین بانکی ناشی از تحریم ها و امکان مبادله با بانک های معتبر بین المللی در آینده نزدیک به نظر می رسد که شرکت های پتروشیمی جهت حفظ مشتریان فعلی و توسعه بازار خود و می بایست از
استفاده ی ابزارهای مرسوم مانند پیش پرداخت و تخفیف حجمی که در بین همه ی بازیگران بازار به نرخ های مشخصی رسیده اند به سمت ابزار های موثر تر مانند استفاده از اسناد اعتباری و اعتبار ستجی مشتریان بالقوه جهت اعطای اعتبار پیش بروند."
"""At the present time the company's products in some industrial goods in terms of quality characteristics are very close together.
Decisions about pricing and selection of appropriate tool to advance the company to increase sales and market share affected by a series of external environmental factors such as (demand, competitive conditions, the nature of the market and other environmental factors) and factors relating to the internal environment, such as (policy, combining elements of marketing, corporate marketing objectives, costs and the pricing of the company) are, is very important. This research seeks to advance the current prices of petrochemical products on sale and it is most effective in increasing sales. For this purpose, a number of business managers and heads of marketing and sales interview was conducted and Price promotions extracted and then applied collected through a questionnaire to managers and experts in the field of marketing and selling petrochemical companies about the importance and impact of each of them. Results have been examined by statistical analysis and according to prioritized Price promotion means and also due to the complete removal full interbank clearing restrictions caused by the sanctions and the possibility of exchanges with prestigious international banks in the near future it looks that petrochemical companies in order to maintain existing customers.""
"
پیوست: