استراتژی بنگاه اقتصادی (مطالعه موردی شرکت کالای نفت)

عنوان لاتین:
شاخه علمی:
پایان‌نامه اقتصاد
گرایش علمی:
معارف اسلامی
قالب اجرا:
پایان‌نامه غیرصنعتی
کارفرما:
پدیدآورنده:
حیدرعلی نصر اصفهانی
استاد راهنما:
اسدالله فرزین وش
استاد مشاور:
جعفر عبادی, حمید ناظمان
دانشگاه:
دانشگاه امام صادق
مقطع تحصیلی:
پایان‌نامه کارشناسی ارشد
سال دفاع:
۱۳۷۵
کلیدواژه‌ها:
شرکت کالای نفت, تغییر ساختاری, مدیریت
چکیده:
هدف از این تحقیق، بررسی استراتژی بنگاه های اقتصادی با تاکید بر شرکت کالای نفت است. سوالات اصلی تحقیق این است که چرا برخی از شرکت ها بسیار موفق عمل می کنند در حالی که برخی دیگر با شکست مواجه می شوند‭ ؟‬رابطه بین تغییر استراتژیکی و تغییر ساختاری در طی زمان چیست‭؟‬ آیا تغییرات در ساختار می تواند بطور مستقیم با تغییرات در استراتژی شرکت همبسته باشد یا اینکه این تغییرات موازی یکدیگرند اما با روندی وابسته از یکدیگر عمل می کنند‭ ؟‬این تحقیق که به دو روش میدانی و کتابخانه ای صورت گرفته است مشتمل بر‭ ۵ ‬بخش است. در بخش اول به معرفی تحقیق و روش و اهداف آن پرداخته می شود. بخش دوم به تعاریف، محتوا و مقولات تحقیق می پردازد. بخش سوم به تحلیل رابطه استراتژی – ساختار می پردازد. بخش چهارم به مطالعه موردی شرکت کالای نفت اختصاص دارد. و در بخش پنجم نتایج حاصل از تحقیق ارائه می شود. بر اساس سه مدل : تحلیل ‭S.T.B‬، تحلیل فرم خرید ، و تحلیل ارزش خرید مشخص می گردد که عملکرد ضعیف اقتصادی در شرکت کالا نفت، بخاطر مدیریت ناکارا یا معاملات نامناسب بین خریداران و فروشندگان بوده است و با لحاظ این فرض که نتایج بد عملکرد اقتصادی توسط مدیریت کارا و تحت نظارت کمیسیون های تجاری هم منطقا" اجتناب ناپذیر می باشند، لذا مهم ترین پیشنهادها این است که تغییرات ضروری و مورد نیاز در سطوح مختلف مدیریت شرکت کالای نفت و افزایش یا تغییر سیستم های کنترلی می تواند کارآیی شرکت را افزایش دهد.
پیوست: