تشریح قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی از سوی معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران

امتیاز ویژه‌ای نداده‌ایم
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، مذاکره برای امضای قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی را سخت و نفس‌گیر عنوان کرد و گفت: در قرارداد توسعه فاز ۱۱ هیچ امتیاز ویژه‌ای داده نشده است.

غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، در نشستی توجیهی که در روز شنبه، ۲۴ تیرماه با هدف توضیح قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی برگزار شد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه در سایه مذاکرات سنگین و شبانه روزی برای امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، مدل جدید قراردادهای نفتی آب‎دیده و چکش‎کاری شده و طبیعی است که در قراردادهای بعدی می توانیم با سرعت بیشتری به کارمان ادامه دهیم.

وی ادامه داد: البته قراردادهایی که پس از برگزاری مناقصه امضا شوند، زمانبرتر خواهند بود و برای نهایی شدن اجزای قرارداد، زمان مذاکره و … زمان زیادی صرف می‎شود.

منوچهری با بیان این‎که زمان زیادی منتظر مصوبه نهایی هیئت دولت در خصوص مدل جدید قراردادهای نفتی بودیم و پایه و اساس این قراردادها مصوبه دولت و اصلاحیه‎های آن است، افزود: مذاکرات با شرکت توتال به یک بیانی ۱۸ ماه و به بیان دیگر یک سال و ۲ ماه طول کشید که برای قراردادهایی در این مقیاس، امر خیلی غیرقاعده‎ای نیست.