تبادل تفاهم نامه دانشکده نفت تهران و پژوهشکده بیمه

طرح ها و پروژه هــاى صنعت نفت، گازو پتروشــیمى به ویژه در بخش بالادســتى به خاطر وجود عناصر نامطمئن، نامشــخص و پیچیدگى هــاى خاص اکتشــاف، توســعه و بهره بــردارى و تولیــد، از ریســک هاى فراوانى برخوردار است. با وجود اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمى صنعت اصلى کشور به حساب مى آید توســعه صنعت بیمه در آن مغفول مانده و به جز موارد محدودى، صنعت بیمه داخلى به دنبال کســب دانــش براى تحت پوشــش قراردادن این ریســک ها و تناسب آنها با مقررات داخلى و خارجی نبوده اســت. جهت شناخت و توسعه بهره گیری از بیمه نامه ی تخصصصی بیشتر در صنعت نفت و گاز برای پوشش قرار دادن ریسک های متنوع این صنعت، طراحی و گسترش فعالیتهای پژوهشی کاربردی وآموزش های حرفه ای تقاضا محور در این حوزه ضروری است.

با توجه به ضرورت توسعه بیمه نفت و گاز و نیاز سنجی اولویتهای تحقیقات کاربردی و تقاضا محور دراین حوزه، دانشکده نفت تهران با پژوهشکده بیمه (وابسته به بیمه مرکزی ج. ا. ا) تفاهم نامه همکاری امضاء نمودند. هدف از این تفاهم‌نامه، ایجاد و گسترش زمینه‌ همکاری های پژوهشی و آموزشی در حوزه بیمه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می باشد.

با انعقاد این تفاهم نامه طرفین ضمن بهره گیری از منابع و امکانات در اختیار، در چارچوبهای تعیین شده در ارتقاء توانمندیهای تخصصی صنعت بیمه نفت، گاز و پتروشیمی همکاری خواهند داشت. برگزاری دوره های حرفه ای مورد نیاز شاغلین صنعت نفت در حوزه بیمه نفت وگاز نیز از دیگر برنامه های همکاری طرفین می باشد.

این تفاهم نامه روز یکشنبه ۱۳۹۶٫۱۰٫۱۷  با حضور سرپرست محترم پژوهشکده بیمه (آقای دکتر صفری ) و معاون محترم پژوهشی آن پژوهشکده در دفتر ریاست محترم دانشکده نفت تهران منعقد گردید.

منبع:
تاریخ:
۱۳۹۶/۱۰/۱۷